استاندار سمنان: پیوست های زیست محیطی در استخراج معادن استان سمنان لحاظ شود به گزارش گل پیچ استاندار سمنان ضمن بیان اینكه توسعه اقتصادی بدون رضایت مردم مناطق شهری و روستایی پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: پیوست های زیست محیطی در استخراج معادن استان باید لحاظ شود. به گزارش گل پیچ به نقل از مهر، علیرضا آشناگر غروب سه شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری ضمن بیان اینكه پیوست های زیست محیطی باید در استخراج معادن استان لحاظ شود، اظهار داشت: در بهره برداری از معادن مطالبات و دغدغه های مردمی پیرامون مسائل زیست محیطی و وجود خطرات برای ادامه زیست منطقه باید مورد توجه واقع شود.وی ضمن بیان اینكه توسعه اقتصادی بدون اصل رضایت مردم پذیرفتنی نیست، اضافه كرد: اگر مشخص شود كه ادامه فعالیت یك معدن می تواند شرایط برای بقا مردم ساكن در نواحی اطراف سخت كند می بایست جلوی كار آنها گرفته شود.استاندار سمنان بابیان اینكه در استخراج معادن اولویت می بایست با تأمین زیرساخت های روستاهای اطراف باشد، افزود: با عنایت به اینكه در بحران آبی به سر می بریم اگر فعالیت معدنی منجر به درخطر افتادن اندك منابع آبی موجود شود می بایست از فعالیت آن تا حل مشكل جلوگیری به عمل آید.آشناگر در ادامه خاطرنشان كرد: می بایست آب شرب مردم ساكن در نواحی معدنی تأمین شود و سپس مازاد آن برای تداوم فعالیت یك معدن به كار گرفت برای اینكه هدف اول در بهره برداری معادن رونق كسب وكار و اشتغال است و نه به خطر افتادن سلامت و جان مردم.وی اضافه كرد: معادنی كه تعطیل شدند می بایست الزامات و پیوست ها و ملاحظات خودرا به دقت رعایت و مشكلات را رفع كنند و درنهایت می توان گفت بهره برداری معادن اگر توأم با به كار بردن این موارد باشد اشتغال پایدار را نیز همراه خود خواهد داشت. منبع: گل پیچ 1398/06/28 20:59:16 5.0 / 5 4642 تگهای خبر: آب , بحران , زیست محیطی , منابع این مطلب گل پیچ را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط اخطار هواشناسی رگبار، رعدوبرق شدید در راه 13 استان حذف هندوانه چاره نیست الگوی کشت باید اصلاح گردد انتشار ۵۳ هزار تن CO2 به دنبال حمله به انبار نفت کرج پیش بینی هواشناسی رگبار باران و وزش باد شدید در این نقاط نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این پست گل پیچ نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۴