گل پیچ GolPich
رئیس فراكسیون محیط زیست مجلس:

واكنشها به موضوع دماوند نشان از جایگاه والای میراث طبیعی و منابع ملی در پیشگاه مردم است

واكنشها به موضوع دماوند نشان از جایگاه والای میراث طبیعی و منابع ملی در پیشگاه مردم است رئیس فراكسیون محیط زیست مجلس یازدهم تاكید كرد: الان نمی توان گفت واگذاری به سازمان اوقاف صورت گرفته است یا خیر. در این ماجرا تردید داریم و به جد، پیگیر حقوق مردم هستیم. قانون اساسی اما صراحتاً هرگونه واگذاری اراضی طبیعی را غیرقانونی می داند.


سمیه رفیعی در گفت و گو با ایسنا در مورد ماجرای وقف یا عدم وقف قسمتی از کوه دماوند اظهار داشت: دستگاه های مختلف، روایت های خودشان را از ماجرا ارائه می کنند. این اتفاق، طبیعی است چونکه هر نهاد از زاویه نگاه خود به ماجرا ورود پیدا کرده و منافع خودرا دنبال می کند.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار داشت: برای من موجب خرسندی و خوشی است که عامه ی مردم به ماجرای دماوند حساسیت نشان دادند. این واکنش ها نشان از جایگاه والای میراث طبیعی و منابع ملی در پیشگاه مردم است. حساسیت مردم نسبت به منابع ملی، پیشرفت مؤثر و قابل توجهی داشته است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: ما در فراکسیون محیط زیست به همراه همکاران، پیگیری های زیادی در این مسئله انجام داده ایم و تا اختتام به نتیجه رسیدن این ماجرا ذره ای از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد. شب گذشته، آیت الله رئیسی نیز به این ماجرا ورود کردند و بیانات تأثیرگذاری داشتند.
رفیعی با استناد به اصول ۴۵ و ۵۰ قانون اساسی اظهار داشت: قانون اجازه نمی دهد که اراضی ملی و سرمایه های ملی، به احدی واگذار شود. مُرّ قانون در جامعه باید پیاده شود و وظیفه ی نمایندگان، صیانت از قانون و حقوق مردم است. مدت ها است در این مساله ورود داشته ایم اما تاکنون این مساله را رسانه ای نکرده بودیم. نتیجه ی پیگیری ها و گزارش اقدامات را به اطلاع مردم خواهیم رساند. مردم یقین داشته باشند که ما لحظه ای از پیگیری این ماجرا غافل نشده ایم.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم در آخر تاکید کرد: الان نمی توان گفت واگذاری به سازمان اوقاف صورت گرفته است یا خیر. در این ماجرا تردید داریم اما قانون اساسی صراحتاً هرگونه واگذاری اراضی طبیعی را غیرقانونی می داند.



1399/05/08
19:02:52
5.0 / 5
1762
تگهای خبر: آب , دستگاه , دما , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
گل پیچ - GolPich
golpich.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل پیچ محفوظ است

گل پیچ

فروش دسته گل و سبد گل