گل پیچ GolPich
بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه

قول شهرداری برای افتتاح قسمتی از خطوط ۶ و ۷ مترو تا آخر سال، فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاك

قول شهرداری برای افتتاح قسمتی از خطوط ۶ و ۷ مترو تا آخر سال، فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاك گل پیچ قول شهرداری برای افتتاح قسمتی از خطوط ۶ و ۷ مترو تا آخر سال، فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاك


به گزارش گل پیچ به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده كه با كلیك روی تیتر هر یك از آنها، متن كامل خبر در دسترس خواهد بود:
۱۳۵ باند كیف قاپی در تهران زمین گیر شدند
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام ۱۳۵ باند كیف قاپی از شروع سال جاری تا اختتام دی ماه آگاهی داد.
وی درباره اقدامات پلیس در برخورد با كیف قاپان اظهار نمود: در امتداد عمل به درخواست ها و مطالبات شهروندان و باز اجرای تأكیدات فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از شروع امسال برخورد با سارقان و كیف قاپان بطور جدی در دستوركار مأموران پلیس قرار گرفت و در نتیجه آن انهدام باندهای كیف قاپی از شروع امسال تا اختتام دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:
برخورد با رانندگان متخلف نباید موجب احداث تنش شود
سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اصرار كرد كه اعمال قانون رانندگان متخلف نباید سبب احداث تنش و مشكل در جامعه شده و باید با بردباری و ادب با كاربران ترافیكی رفتار شود.
وی با تاكید بر اینكه پلیس باز باید شهامت پذیرش اشتباه خودرا داشته باشد، اظهار داشت: تنها یگانی در پلیس كه می تواند با مشاهده یك تخلف حكم صادر كرده و نسبت به اعمال قانون و جریمه متخلف اقدام نماید، افسر پلیس راهنمایی و رانندگی است و همین امر باز مسئولیت پلیس را سنگین می كند.
متولیان جلوی قاچاق خاك را بگیرند / فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاك
قاچاق خاك گرچه سوژه جدیدی نیست اما هنوز ابهاماتی حول این مسئله وجود دارد؛ البته در شرایط كنونی ابهام بزرگ این است كه بدانیم بالاخره قاچاق خاك داریم یا نه؟ چون درحالیكه سازمان محیط زیست حدود دو ماه پیش صراحتاً اعلام نمود كه قاچاق خاك وجود دارد اما اخیراً همین سازمان وجود این پدیده مخرب را انكار می كند.
احداث بانك اسپرم پلنگ ایرانی در باغ وحش تهران
دامپزشك باغ وحش تهران ضمن اشاره به امكان سنجی انجام لقاح مصنوعی برای پلنگ ایرانی در باغ وحش تهران اظهار داشت: هم اكنون بانك اسپرم پلنگ ایرانی در باغ وحش تهران به وجود آمده است.
دكتر ایمان معماریان با اشاره به اینكه هم اكنون اسپرم پلنگ نر فریز شده و در نیتروژن مایع نگهداری می شود، اشاره كرد: در گذشته باز از یك قلاده پلنگ ایرانی اسپرم گرفته و از آن نگهداری می شود. در واقع می توان اظهار داشت كه هم اكنون یك بانك اسپرم پلنگ ایرانی در باغ وحش تهران داریم.
نگرانی از تخریب كامل برخی مدارس متروكه
سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور اظهار داشت: فرایند واگذاری حق بهره برداری از ساختمان های بلااستفاده به دهیاری ها به كندی پیش می رود و متأسفانه نگران این هستیم كه تا استان ها مدارس متروكه شان را احصاء كنند و اطلاعات ۳۱ استان را جمع آوری نماییم، برخی از مدارس متروكه بطور كل خراب شوند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گلایه كرد
عدم پخش تبلیغات تلویزیونی «سینا» با وجود پرداخت هزینه آگهی
محمدرضا اسماعیلی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه بالغ بر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار كاربر ثبت شده در پلت فرم «سینا» داریم اظهار داشت: كلیه فرهنگیان آموزش های ضمن خدمت را بوسیله همین بستر دریافت می كنند. همین طور بسیاری سرویس های دیگر كه دانش آموزان به آن نیاز دارند، در این بستر نمایش شده كه شبكه اجتماعی تعاملی از این جمله است.
اسماعیلی همین طور اشاره كرد: حالا بستر آماده است و به مرحله ای رسیده ایم كه باید تبلیغ نماییم تا خانواده ها بیشتر با آن آشنا گردند. اما متأسفانه بنظر می رسد باوجود پرداخت هزینه آگهی ها، جلوی تبلیغات پلت فرم سینا را در صداوسیما گرفته اند و علت آن اعمال فشار و ناراحتی برخی مؤسسات كنكوری است كه از چندی قبل تبلیغاتشان در صداوسیما طبق دستوری محدود شده و به تبع آن در آمدهای ناشی از تبلیغات باز كاهش یافته است.
ابتكار: بیشتر از نیمی از اعضای سمن های كشور در اختیار زنان است
معصومه ابتكار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره فعالیت ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه زنان، حضور آنان را در بخش های غیردولتی، خیریه ها و نهادهای مدنی، الهام بخش و سبب بسیج اجتماعی دانست.
وی با تاكید بر اینكه زنان در سمن ها، بخش غیردولتی و نهادهای مدنی اصلاً در حاشیه قرار ندارند، اضافه كرد: اتفاقاً محور مهم فعالیت سازمان های مردم نهاد زنان هستند و عمده سمن های موفق توسط زنان اداره می شود. تحلیل ها نشان داده است زنان در بخش های غیر دولتی، خیریه ها و نهادهای مدنی بسیار مؤثر فعال و الهام بخش هستند و بسیج اجتماعی احداث می كنند.
پیش بینی افزایش سفرها در نوروز امسال
سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از پیش بینی افزایش سفرها در روزهای نوروز آگاهی داد.
وی درباره تعویض گواهینامه و صدور گواهینامه جدید كه زمان بر شده بود باز اظهار داشت: هم اكنون مدت صدور كارت گواهینامه رانندگی كمتر از یك ماه است و تا آخر این ماه باز به حالت كاملاً عادی باز خواهد گشت. دیگر مواردی را نداریم كه افراد بیشتر از یك ماه منتظر دریافت گواهینامه خود باشند.
«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی؟
در گذشته ای نه چندان دور، طلاق عملی بود كه سبب سرشكستگی و شرمندگی والدین زوجین می شد، بطوریكه در خیلی از موارد برخی زوجین زندگی خودرا با وجود مشكلات فراوان به سبب احساس ترس، گناه و مسئولیت ادامه می دادند؛ هرچند كه با گذشت زمان نه تنها این نگاه تغییر نمود بلكه نرخ و آمار طلاق افزایش یافت.
طاهره همیز، كارشناس و مشاور خانواده چندی قبل در این رابطه با اشاره به اینكه جامعه عفیف اسلامی ایران مراسم های در رابطه با جشن طلاق را تأیید نمی كند، به ایسنا اظهار داشته بود: این نوع جشن ها معمولاً توسط خانواده هایی برگزار می گردد كه مراسم های ازدواجشان را با تجملات افسارگسیخته و اسراف آغاز نموده اند. زمانیكه رفتارهای ابتدایی هر كاری با فعالیت های اشتباه آغاز شود طبیعتاً با رفتارهای اشتباه باز تمام می شود.
ماجرای فراخوان متولدین ۹۵ به بعد برای تزریق واكسن فلج اطفال چه بود؟
دكتر علی واشقانی، رئیس اداره بیولوژیك سازمان غذا و دارو به تاریخچه تولید و مصرف واكسن فلج اطفال در ایران اشاره نمود و درباره علت فراخوان اخیر برای واكسیناسیون نوع تزریقی این واكسن توضیح داد.
واشقانی در ادامه صحبت هایش درباره ماجرای فراخوان جدید برای واكسیناسیون كودكان متولد شده از سال ۱۳۹۵ به بعد كه از طرف وزارت بهداشت اعلام شده است، اظهار داشت: فلج اطفال سه تیپ ویروس دارد. در ابتدا واكسن خوراكی تولیدی ما هر سه نوع ویروس را داشت و مورد استفاده قرار می گرفت، اما ایران هم مانند سایر كشورها در چارچوب برنامه ریشه كنی فلج اطفال ملزم شد تا از نوع سه ظرفیتی واكسن خوراكی به نوع دو ظرفیتی آن پیش رود. حال از آنجایی كه واكسن تزریقی فلج اطفال هم هر سه تیپ ویروس را دارد، كشورهایی كه واكسن خوراكی سه ظرفیتی را به دو ظرفیتی تغییر دادند، باید در چهار ماهگی نوزادان یك واكسن فلج اطفال تزریقی هم برای كودكان تزریق كنند. ما هم این برنامه را از نیمه آپریل ۲۰۱۶ یعنی چهار اردیبهشت سال ۱۳۹۵ اجرا كردیم. یعنی از نوع سه ظرفیتی به دو ظرفیتی واكسن فلج اطفال سوئیچ كردیم و یك واكسن تزریقی فلج اطفال هم به برنامه واكسیناسیون كشوری افزوده شد.
خزانه دار شورای شهر تهران:
دست فروشی، رسمی و قانونی نشود
حسن رسولی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره اینكه طرح ساماندهی دست فروشی باید منافع عامه را در نظر بگیرد، اضافه كرد: این طرح نباید دست فروشی را رسمی و قانونی كند.
رئیس شورای شهر تهران اعلام كرد
قول شهرداری تهران برای افتتاح قسمتی از خطوط ۶ و ۷ مترو تا اختتام سال
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وعده شهرداری تهران برای افتتاح خط ۶ مترو تا آخر سال جاری، اظهار داشت: چند ایستگاه از خط ۷ باز تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش گل پیچ به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
ماجرای فراخوان متولدین ۹۵ به بعد برای تزریق واكسن فلج اطفال چه بود؟
متولیان جلوی قاچاق خاك را بگیرند / فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاك
پیش بینی افزایش سفرها در نوروز امسال
«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی؟
بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد است



1397/11/24
16:27:28
5.0 / 5
4764
تگهای خبر: باغ , بهداشت , خاك , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
گل پیچ - GolPich
golpich.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل پیچ محفوظ است

گل پیچ

فروش دسته گل و سبد گل