گل پیچ GolPich
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تغییر شرایط كمك های سازمان ملل

تغییر شرایط كمك های سازمان ملل مدیر برنامه های محیط زیست دفتر برنامه عمران ملل متحد تصریح كرد: پروژه یوز با عنایت به منابع اندكش دستاوردهای خوبی داشته است.



محسن سلیمانی روزبهانی درباره دلیل به انتها رسیدن كمك های مالی این نهاد به پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به خبرنگار مهر، اظهارداشت: نوع مشاركت مالی UNDP ملل در اجرای چنین پروژه هایی به صورت كلی تغییر كرده است و بایستی در اجرای چنین پروژه هایی علاوه بر حمایت مالی از سوی برنامه عمران ملل متحد حمایت مالی مستقیم از سوی دولت هم اتفاق بیافتد.
مدیر برنامه های محیط زیست و توسعه اقتصادی اجتماعی دفتر برنامه عمران ملل متحد، اضافه كرد: این ها شیوه ها و روش های جدیدی است كه سازمان ملل از سال ۲۰۱۷ در دستور كار خود قرار داده و بر این اساس ما كار را ادامه خواهیم داد.
وی در مورد آنكه گفته شده علت مبحث عدم عملكرد قابل قبول پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بوده خاطرنشان كرد: بر خلاف آنچه مطرح شده ما خیلی از پروژه های GEF (صندوق جهانی محیط زیست) خودمان را با اتمام پروژه می بندیم اما هرچند منابعGEF این پروژه در سال ۲۰۱۰ به آخر رسید، پروژه تا الان هم با منابع UNDP ادامه پیدا كرده بود.
مدیر برنامه های محیط زیست و توسعه اقتصادی اجتماعی دفتر برنامه عمران ملل متحد توضیح داد: الان درواقع از دولت خواسته ایم هم شكل حمایت های ما تغییر پیدا كند و هم دو طرف بتوانند كمك های مالی منظم تر و هدفمندتر برای اجرای پروژه یوز داشته باشند. نه اینكه برنامه عمران ملل متحد شرط گذاشته باشد اما تقاضا كرده به جهت اینكه ما به كمك های خودمان ادامه دهیم لازم است كه دولت هم در این زمینه كمك جدی داشته باشد و كار به طور مشترك ادامه پیدا كند.
سلیمانی در مورد ارزیابی برنامه عمران ملل متحد از عملكرد پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اظهار داشت: این پروژه بستری بوده كه توانسته در سال های گذشته انرژی متمركزی را روی مبحث یوز حفظ بكند. به هر حال نباید دو مبحث وضعیت یوز و عملكرد پروژه را با هم درآمیخت.
وی خاطرنشان كرد: همه می دانیم شرایط یوز شرایط مناسبی نیست اما پروژه با عنایت به منابعی كه برایش صرف شده كه قاعدتاً باید خیلی خیلی بیشتر از این می بود دستاوردهایی هم داشته كه نسبت به این منابع اندك خوب بوده است.
سلیمانی در انتها اظهار داشت: همچنان معتقدیم بستری كه پروژه فراهم نموده توانسته یك حركت منسجم و هماهنگی را برای یوز فراهم كند. اگر بخواهیم مبحث حفاظت از یوز را به طور جدی پیگیری كنیم لازمه اش آن است كه همه ما هم برنامه عمران ملل متحد و هم دولت به طور متمركزتر و جدی و مشاركتی به آن بپردازیم.
 

1396/08/19
23:30:11
5.0 / 5
4856
تگهای خبر: دما , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
گل پیچ - GolPich
golpich.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل پیچ محفوظ است

گل پیچ

فروش دسته گل و سبد گل