گل پیچ GolPich

برنامه حفاظتی برای گونه های مهم تالاب های اقماری دریاچه ارومیه

برنامه حفاظتی برای گونه های مهم تالاب های اقماری دریاچه ارومیه گل پیچ: تدوین و اجرای برنامه حفاظت از گونه های مهم و كلیدی تالاب های اقماری دریاچه ارومیه، امكان مشاركت جوامع محلی در حفاظت از زیستگاه های این گونه ها را فراهم می آورد.



به گزارشخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به وضعیت خشكیدگی بخش هایی از زیستگاه های مهم دریاچه ارومیه اضافه كرد: هم اكنون تالاب های اقماری و زیستگاه های بلافصل آنها نقش مهمی در تأمین محل زیست پرندگان و دیگر گونه های آبزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه دارند كه ضرورت توجه و حفاظت بیش از پیش آنها را می طلبد.
ابوالفضل آبشت ادامه داد: علاوه بر كمیت مناسب آب تالاب های اقماری، تنوع زیستی بخش مهم دیگر تالاب های اقماری دریاچه ارومیه می باشد كه ارزش ها و كاركردهای بسیاری را برای این تالاب ها پدید آورده است.
وی اضافه كرد: بنابراین حفاظت از این گونه ها در قالب برنامه ای منسجم و مشاركتی از اولویت های طرح حفاظت از تالاب های ایران است كه با همكاری و مشاركت دفتر اكوسیستم های تالابی، دفتر حیات وحش و تنوع زیستی، اداره كل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی و سمن های محلی در سه تالاب سولدوز، كانی برازن و قره قشلاق شروع شده و ادامه دارد.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب ها اضافه كرد: بررسی و تعیین اقدامات موثر در حفاظت از گونه ها و زیستگاه های آنها در قالب برنامه مدون، اقدام اولویت دار بخش تنوع زیستی برنامه های مدیریت جامع این تالاب ها است كه هم اكنون با مشاركت جوامع محلی و سایر ذینفعان از این تالاب ها شروع شده و در ادامه به اجرای اقدامات در این تالاب ها منجر خواهد شد.
وی ادامه داد: به همین منظور كارگاه مشورتی فنی با ذینفعان برگزار و در آن علاوه بر مرور و تعیین گونه های مهم و كلیدی به اقداماتی كه سبب كاهش یا حذف تهدیدات از این گونه ها می گردد پرداخته شد.
آبشت اضافه كرد: در گام بعدی اقدامات نهایی با مشاركت ذینفعان و جوامع محلی در تالاب های منتخب اجرایی و نتیجه آنها پایش خواهد شد.

1396/10/19
23:40:37
5.0 / 5
4886
تگهای خبر: آب , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
گل پیچ - GolPich
golpich.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل پیچ محفوظ است

گل پیچ

فروش دسته گل و سبد گل